Magazine
Tekstschrijver Groningen

Marketing*

Niemand wil zijn tijdschrift, glossy of brochure ongelezen in de (digitale) oudpapierbak zien verdwijnen. Toch?

Daarom zorg ik voor interessante artikelen en interviews, een overkoepelend thema voor de rode draad en de juiste mix van informatie, inspiratie en fun – zodat je magazine, brochure of jaarverslag op de koffietafel belandt in plaats van ernaast.

*Er staat hier wel overal magazine, maar de voordelen van een goede redactie met een snufje storytelling gaan net zo goed op voor:

Tekstschrijver voor magazines

Als tekstschrijver is het mijn rol om in de huid van verschillende doelgroepen te kruipen. Alleen als je snapt wat hen beweegt, kun je voor hen gaan schrijven.

Naar aanleiding van de eerste briefing schrijf ik graag kort op wat volgens mij interessante vragen zijn die een artikel gaat beantwoorden. Maar ook welke merkbeloften er in het artikel zitten vanuit de visie van de opdrachtgever. Hier moet een goede balans in zitten. Heb jij zin in de gladde praatjes van een gesjeesde verkoper die alleen naar zichzelf luistert? Of luister je liever naar een persoonlijk en eerlijk verhaal waarin je ook antwoorden vindt op jouw eigen vragen?

De rode draad door een magazine

Natuurlijk, elk artikel heeft een eigen invalshoek. Maar elk artikel moet ook het volgende artikel in het magazine versterken. Samen geven ze een eenduidig beeld van het magazine en het merk achter het magazine. Voor het samenstellen van een compleet magazine werk ik een thema uit dat door de verschillende artikelen, interviews en rubrieken verder geladen wordt. Zo ontstaat er een rode draad die de aandacht vasthoudt en een duidelijk beeld vormt.

Een bedrijfsmagazine laten maken

Zakelijk biedt een magazine veel kansen. Een verkoopinstrument? Dat woord doet een bedrijfsmagazine geen eer aan. Het is een branding-instrument dat mensen een inkijkje biedt in je bedrijf. Met authentieke artikelen bouw je aan een sterk merk. Daarbij is het belangrijk om niet te ‘salesy’ over te komen. Laat liever zien wat je producten of diensten betekenen voor de mensen die er gebruik van maken. De situaties waarin het een verschil kan maken.

Brochures en jaarverslagen in magazine-vermomming

Hetzelfde geldt voor brochures en jaarverslagen. Waarom zou je hier niet meer storytelling in stoppen? Van een kale opsomming van cijfers en successen wordt niemand blij. Begrijpelijk. In een wereld waar zoveel te lezen is, kiezen we bewust. Een publieksversie van het jaarverslag bijvoorbeeld, aangevuld met achtergrondartikelen en interviews.

Digitaal of drukken?

Het gevoel van het papier in je handen. Een cover die glimt als een spiegel of die juist heel robuust aanvoelt. Dat moment van rust wanneer je door de artikelen bladert. Print geeft een ander gevoel dan online. Ook daarin adviseer ik graag. Behalve een drukversie voor de drukkerij ontvang je het magazine ook in pdf om bijvoorbeeld op de website te plaatsen.

Redactie en coördinatie van een compleet magazine

Zoek jij een freelance SEO-tekstschrijver voor je website?

Ik doe het vooronderzoek en vertaal jouw verhaal naar een optimaal vindbare websitetekst. 

Nieuwsbrief